Čestitali im novu godinu pa im uručili otkaze

0
244

Sa prvim danom nove godine prestala je da postoji jedinica za održavanje voznih sredstava, koja je nastavljala tradiciju dužu od veka znamenite železničke ložionice, jednog od simbola varošice na Kolubari. Bez posla je, uz socijalni program i otpremnine, ostalo četrdesetak radnika, a ložionicu nije moglo da sačuva ni više od 1.000 potpisa Lajkovčana sakupljenih za manje od dva dana.

Organizaciona jedinica za održavanje voznih sredstava u Lajkovcu ugašena je zbog restrukturiranja novog preduzeća „Srbija kargo“. U ovim pogonima izrađivali su se rezervni delovi za lokomotive i vagone, popravljala teretna kola, proizvodili na Balkanu jedinstveni lokotraktori, koji umesto lokomotiva pomeraju vagone i čitave kompozicije. Svi pogoni su od 1. januara pod ključem.

– Godišnje smo proizvodili više od 20 tona rezervnih delova, popravljali oko 600 vagona, do sada smo izradili oko 130 lokotraktora – kažu sada već bivši radnici ZOVS. – To, očigledno, nisu bili dovoljni argumenti za opstanak naše organizacione jedinice. Rezultati bi bili i bolji da je bilo razumevanja raznih menadžerskih timova i rukovodstva preduzeća. Tehnički i radni kapaciteti bili su nedovoljno iskorišćeni, bilo je manje posla, a ne viška radnika.

U otvorenom pismu, bivši radnici pretpostavljaju da će njihove poslove da preuzmu privatne firme, kojima će te usluge biti neuporedivo više plaćane, na štetu države i zaposlenih u „Železnicama Srbije“. Podsećaju da je u lajkovački ZOVS u proteklih godinu dana u novu kotlarnicu, probni uređaj za odbojnike za vagone, trafostanicu, mašine i opremu uloženo više od 200.000 evra.

– Možemo da razumemo i prihvatimo smanjenje broja zaposlenih radi uštede, ali je neshvatljivo potpuno gašenje cele jedinice – kažu bivši radnici ZOVS. – Lajkovačka ložionica postojala je i uspešno radila više od veka, nekada je imala 1.500 radnika, a pred gašenje samo 42 zaposlena.

Izvor: Novosti

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here