Simptomi nedostatka magnezijuma u organizmu

0
704
Insomnia.

Nedostatak magnezijuma u organizmu uzrokuje brojne metaboličke poremećaje (među kojima je najčešća šećerna bolesti). Rešenje problema može se naći u zelenom lisnatom povrću, bananama, kao i u zdravim orašastim plodovima.

SIMPTOMI 
Muči vas konstantan umor, ne možete dobro da se skoncentrišete na vašem radnom mestu, narušena vam je pažnja. Često ste razdražljivi, nervozni i pod stresom, brzo planete, ovo su samo neki od signala da imate nedostatak magnezijuma. U

Od ukupno šesnaest minerala koji su neophodni našem organizmu, ovaj mineral po samom udelu u tkivima zauzima visoko četvrto mesto.Oko 50 odsto ovog elementa nalazi se u našim kostima, a ostatak je smešten u mekim tkivima, ćelijama i telesnim tečnostima.

Čovek bi u prošeku trebalo da ima od 20 do 28 g magnezijuma u organizmu. Ovaj izuzetni mineral učestvuje u više od 300 različitih biohemijskih procesa, između ostalog održava naše nervne, mišićne ali i odbrambene funkcije, reguliše ritam srca i zajedno sa kalcijumom utiče na čvrstinu kostiju. Kako magnezijum u organizmu služi za aktivaciju brojnih enzima u telu, bez njega ne bi bila moguća transformacija ugljenih hidrata, masti i proteina u energiju.

Nedostatak magnezijuma u organizmu dovodi do brojnih metaboličkih poremećaja, a naročito pogoduje nastanku dijabetesa. Njegov deficit  najbolje nadomešćuje hrana bogata magnezijumom ali značajnu ulogu imaju i suplementi.

UZROK NEDOSTATKA MAGNEZIJUMA U ORGANIZMU

Nezdrava gazirana pića i slični napici iscrpljuju gotovo sve naše rezerve, kako magnezijuma tako i kalcijuma iz kostiju i  iz mekog tkiva već nekoliko sati nakon konzumiranja.

  • prevelike količine mleka i ostalih mlečnih proizvoda
  • izgladnjivanje
  • dosta masnije hrane
  • premalo belančevina
  • trudnoća
  • povraćanje
  • dijareja
  • hronično oboljenje bubrega
  • poremećaj u organima za varenje
  • Stres

KAKO NADOKNADITI MAGNEZIJUM U ISHRANI 

Nedostatak magnezijuma uvek je najbolje je nadoknaditi prirodnim putem, konzumiranjem određenih namirnica. Na prvom mestu, to je zeleno lisnato povrće, kao što su spanać, blitva i  kelj.

Po visokom sadržaju magnezijuma poznati su i orašasti plodovi poput badema, brazilski i indijski orah, semenke suncokreta, pinjoli, mleveno laneno seme, mahunarke poput pasulja i sočiva, jagode, kupine, grejpfrut i smokve.

 

Izvor: Mesečeva dijeta

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here